The Last of Us Remake, hogyan javítanak a játékon PS5-ön?

Mi abban bízunk, hogy tényleg fel tudják majd gyorsítani a betöltéseket. Ti mit gondoltok? min kellene javítani még?

The Last of Us Remake, hogyan javítanak a játékon PS5-ön?
GamingBolt The Last of Us Remake

A The Last of Us egyelőre be nem jelentett, de mégis várt remake-je az új generációs konzolokra egyelőre csak pletykákon alapul, de ettől függetlenül számos pletyka hallható róla. Amikor egy Remasterről (újra alkotás) beszélünk, akkor nagyobb felbontásra számíthatunk a textúrákban, ami jobb felbontást is lehetővé tesz. Mivel új generációs konzolokról van szó, jobb teljesítményre is számíthatunk. Ebben a cikkben azt szeretnénk megvizsgálni, mit tehet a Naughty Dog a The Last of Us remake-ben, hogy a legtöbbet hozza ki az új PS5 hardverből. – írta a hardzone.

Az egyik különbség a Remaster és a Remake között az, hogy a remaster általában ugyanazt az alapjátékot használja, javítva a textúrákat, a felbontást és a teljesítményt. A Remake azonban a játék újragondolása, és a játék nulláról való újraprogramozását jelenti, ami viszont a grafikus motor teljes megváltoztatását is jelentheti, ami, ahogy azt már sejtheted, hatalmas minőségi és teljesítménybeli javulást is jelenthet, és ugyanakkor a konzol, jelen esetben a PS5 hardveres erőforrásainak teljes kihasználását.

Mit tehet a Naughty Dog, hogyan lehet feljavítani a The Last of US Remake-et PS5-re?

Nyilvánvaló, hogy a The Last of Us Part 2 nagyjából egy éve jelent meg (2020), és ezzel együtt egy új grafikus motort készítettek, ami az akkori PS4 teljesítményét a végletekig feszegette. Az új PS5 hardverrel azonban ez a remake sokkal messzebbre viheti a dolgokat.

A PS5 hardver erejével arra számíthatunk, hogy a The Last of Us Remake legalább 4K felbontásban és 60 FPS-sel fog futni, de még az is lehet, hogy a konzol HDMI 2.1 kimenetét kihasználva Full HD felbontásban, de 120 Hz-en is játszhatunk.

Az is egyértelmű, hogy legalább a The Last of US Part 2. részéhez hasonló grafikára számíthatunk, de mivel az előző generációból származik, nem látjuk okát annak, hogy a fejlesztők miért ne javíthatnák tovább a grafikus motor textúráinak felbontását. Végül is ezért képes a PS5 10,28 TFLOP-ot generálni FP32 számítások során a GPU-val.

Annak ellenére, hogy (elméletileg) az új grafikus motort használja és nagyobb felbontású textúrákkal rendelkezik, a The Last of Us Remake nem lehet olyan játék, amely túl sok helyet foglal a lemezen (bár igaz, hogy a második rész 100 GB telepítést igényelt a konzolon, és valójában volt egy csak telepítésre szolgáló lemez plusz egy játéklemez), és ez azt jelentheti, hogy teljes mértékben kihasználják a PS5 PCIe 4.0 NVMe tárolóját az egyedi vezérlővel, hogy megszüntessék vagy legalábbis jelentősen csökkentsék a betöltő képernyőket. Már az eredeti játékban sem volt túl sok töltőképernyő, és ezzel a szupergyors tárolóval nem ésszerűtlen azt gondolni, hogy teljesen ki tudják iktatni őket.

Másrészt, mint egy jó Remake, a hangzás tekintetében is nagy fejlesztésekre számíthatunk, és nem csak a minőségéről beszélünk, hanem a PS5 egyedi Tempest 3D hangmotorjának kihasználásáról is; ez azt jelenti, hogy a játék további hangcsatornákat tartalmazhat, hogy teljesen magával ragadó élményt élvezhessünk, hiszen mint tudjuk, a Tempest 3D nem más, mint a Dolby Atmos 3D hang saját fejlesztésű és hardveresen felgyorsított változata.

Összefoglalva:

Röviden összefoglalva, a PS5-re készülő The Last of Us Ramake-től többek között nagyobb felbontást és jobb teljesítményt várhatunk, köszönhetően a PS5 hatalmas hardverfejlesztéseinek a PS4-hez képest, jobb minőségű textúrákat, magával ragadó 3D-s hangzást és legalább a betöltő képernyők kiküszöbölését vagy enyhítését. Ha a jelenlegi grafikus motorral a 2. rész lenyűgözően nézett ki PS4-en, PS5-ön sem várhatunk kevesebbet.

Mi abban bízunk, hogy tényleg fel tudják majd gyorsítani a betöltéseket. Ti mit gondoltok? min kellene javítani még?