70%-kal csökkenhet a GTA V betöltési ideje!

Ha ezeket a javításokat konzolokra is át lehet ültetni, különösen a következő generációs konzolokra, akkor az időmegtakarítás a javítások kombinálásával még jelentősebb lenne. Az új verzió gyorsabb betöltési ideje a next-gen konzolokon biztosan nagy előrelépés lenne mindenki számára.

70%-kal csökkenhet a GTA V betöltési ideje!
Forrás: pcguru

A GTA V Online betöltési ideje nagyon-nagyon sok, függetlenül attól, hogy mennyire gyors vagy erős a géped. A játék világa nagy összetett és folyamatosan frissül, de vajon ez azt jelentené, hogy a betöltési időnek ilyen hosszúnak kell lennie, még akkor is, ha egy majdnem hat éves játékról beszélünk PC-n?

(Forrás: wallpapercave)

A hétvégén egy T0ST nevű programozó felfedezte, hogyan lehet majdnem 70%-kal lerövidíteni a GTA Online betöltési idejét, így pontosan hat percről 1 perc 50 másodpercre csökkentve a játékba való belépéshez szükséges várakozási időt. Mindezt egy meglehetősen régi PC-vel, AMD FX-8350 processzorral és SSD-vel, ami egyértelművé teszi, hogy a Rockstar nem végezte el megfelelően az optimalizálást.

A GTA V betöltési idejének problémája:

A GTA V Online már majdnem 6 éves, de még mindig folyamatosan kap frissítéseket. Az új next-gen verzió PlayStation 5 és Xbox X sorozatú változatához a Rockstarnak meg kell vizsgálnia, hogy hogyan lehetne a játék betöltési idejét sokkal gyorsabbá tenni. Azért hogy jobban kihasználja a rendelkezésre álló hardvert. Ez valójában mind a PC-re, mind a konzolokra igaz.

A probléma röviden összefoglalva az, hogy a GTA V-nek egyszálas CPU keresztmetszete van, és nehezen dolgozik egy 10 MB-os JSON-fájlal. Aztán időt pazarol egy rendkívül lassú adatellenőrző rendszerrel, amely a programozó szerint használhatatlan.

Mivel az AMD FX-8350 a mai mércével (2021 közepe) mérve egy nagyon gyenge teljesítményű processzor, és a korabeli Intel processzorokhoz képest gyenge egyszálas teljesítményt nyújt, a T0ST problémák kevésbé elterjedtek az újabb rendszereken. Ennek ellenére a modern CPU-kon a jobb egyszálú teljesítmény miatt még mindig sok időt kell pazarolni ugyanezekre a folyamatokra, ami a T0ST javításait nagyon értékessé teszi a Rockstar számára a GTA V Online-ra tett erőfeszítései során.

A GTA Online első problémája az, hogy nehezen tud dolgozni egy 10 MB-os JSON-fájllal, amely mintegy 63 000 elemet tartalmaz. Érdekes módon a GTA V 63 000 alkalommal olvassa be ezt a fájlt betöltés közben, ami rengeteg elvesztegetett időt eredményez. Bár minden egyes olvasás nagyon gyors, a fájl 63 000-szeri átlapozása sok elpazarolt CPU-ciklust jelent, és a szükségesnél hosszabb betöltési időt eredményez.

A második probléma a GTA Online esetében az, hogy a játék a számításait ismételt értékekre is ellenőrzi, még akkor is, ha a JSON-lista nem tartalmaz ilyeneket. Mivel a lista 63 000 értéket tartalmaz, T0ST úgy véli, hogy a GTA Online-nak 1 984 531 500 keresztellenőrzést kell elvégeznie, amelyek mindegyike felesleges. A fájl minden bejegyzése egyedi, ami teljesen kiküszöböli ennek a keresztellenőrzésnek a szükségességét.

A GTA Online betöltési idejének közel 70%-os csökkentése érdekében T0ST két olyan javítást készített, amelyek enyhítik ezeket a problémákat, és amelyeket állítása szerint a Rockstarnak is meg kellene fontolnia. Tekintettel arra, hogy a GTA 5-nek naponta több mint 100 000 egyidejű játékosa van a Steamen. Az időmegtakarítás óriási előnyökkel járna. Ha 100 000 játékos 1 perc alatt tudná betölteni a játékot, az időmegtakarítás majdnem 70 nap lenne.

Rockstar, kérlek javítsd meg a játékodat!

A GTA Online még mindig hihetetlenül népszerű mind PC-n, mind konzolokon, annak ellenére, hogy már 6 éves, és a T0ST azt állítja, hogy a javításokat egyetlen Rockstar-fejlesztő egyetlen nap alatt végre tudná hajtani, így az erőfeszítés minimális lenne. Ezt szem előtt tartva a Rockstarnak nem kellene aggódnia a javítás bevezetése miatt.

A rövidebb betöltési idők biztosan több PC-s játékost csábítanak vissza a játékhoz, a meglévő játékosok pedig sokkal rövidebb betöltési időkből és így több tényleges játékidőből profitálhatnak.

Ha ezeket a javításokat konzolokra is át lehet ültetni, különösen a következő generációs konzolokra, akkor az időmegtakarítás a javítások kombinálásával még jelentősebb lenne. Az új verzió gyorsabb betöltési ideje a next-gen konzolokon biztosan nagy előrelépés lenne mindenki számára.

Ez csak egy rémhír? avagy tényleg ilyen lassú a GTA V online betöltési ideje?

Forrás: hardzone.es